De fire emotionelle kundetyper

Opbyg din troværdighed ved at give de rette argumenter

Hvad går Kundemagneternes model ud på?

Kundemagneterne har udviklet fire kundetyper på baggrund af et større forskningsstudie, en lang række kendte segmenteringsmodeller, undersøgelser og data. Hver kundetype er kortlagt med alle deres præferencer til et køb, lige fra købsargumenter til farver, billeder, tekst og tone. 

Forskning viser, at jo mere en kunde føler sig forstået og kan identificere sig med virksomheden, jo mere forstærkes følelsen af genkendelse, troværdighed, tillid og dermed også købelysten. Men dette kan man kun opnå ved at tale til EN kundetype. Forsøger man at tilfredsstille og tale til alle – taler man til ingen.

Et rådgivningsforløb på 3 timer klarlægger jeres kundetype

For at finde ind til jeres kundetype kortlægger vi jeres forretning gennem en række faste punkter, såsom produkter, branche og eksisterende kunder. I slutningen af rådgivningsforløbet begynder der altid at tegne sig et billede af hvilken kundetype som passer til jer, og jeg vil gennemgå med jer hvad det vil sige tilpasse jeres marketingindsats til den udvalgte kundetype.

I takt med at alt jeres materiale, fra farvevalg, til billeder, tekster og kommunikation, salgudtryk og hvor I annoncerer henne, derefter bliver tilpasset efter den kundetype, vil I naturligt tiltrække og ikke mindst fastholde kunderne. Tempo og omfang for disse opgaver er helt op til jer, men jo mere gennemgående tilpasningen sker, jo mere effektivt er resultatet.

Alle dine kunder kan – uden undtagelse – lægges ind i en af de fire kundetyper.

 

 

I stedet for at jagte nye kunder, begynder du at tiltrække dem naturligt i stedet for, alene fordi din markedsføring appellerer til dem, og fordi de føler sig velkomne, genkendt og du taler deres sprog. 

Er du træt af, at skyde i blinde og ved du ikke hvordan, du bedst tiltrækker og fastholder de rigtige kunder? Med Kundemagneternes fire kundetyper får du et knivskarpt marketingredskab til din virksomhed, så du har styr på HVORFOR dine kunder køber

Bliv meget klogere på de fire kundetyper på 10 minutter

Skru godt op for lyden og få en masse guldkorn om de fire kundetyper
Optaget live til et åbent foredrag, juni 2017.

 Herunder er fire “farvede” grunde til at du skal overveje, at få din virksomhed gjort kundemagnetisk. Produktet er det samme, men argumentet for kundetyperne er meget forskellige.

Dit salgseventyr venter på dig!

Du tænker lige nu, at kundetyper og segmentering er “so last year”, men er alligevel lidt nysgerrig på hvordan det her mon kan fremme dit salg og give din forretning et nyt spændende pust.

Jeg lover dig at åbne dine øjne for hvordan du kan gøre din marketingindsats unik så du ikke ligner alle de andre.

Modellen giver dig målbare resultater på bundlinjen

Med en knivskarp markedsføring på baggrund af Kundemagneternes model, har du alle muligheder for bedre salgskurver, fordi du tiltrækker de rette kunder. Få vækst gennem en målrettet marketingindsats, så du opnår de resultater du stiler efter.

En tryg proces og et god resultat

Gennem rådgivning og veludførte arbejdsark, udvælger vi din kundetype og tilretter din marketingindsats. Bare rolig, vi ændrer ikke alt. Vi retter bare det, som ikke virker! Som certificeret Kundemagnet, er jeg din sikkerhed for at du får en tryg proces og et god resultat, så du sælger bedre.

Bare tanken om salg giver knuder i maven

Åh, det der salg. Du er bare ikke glad for at have salgshatten på. Du syntes, det kan være decideret ubehageligt og ville ønske, der var en nemmere vej til at få nye kunder. Det er der. Lige her! Du får nemme værktøjer som giver dig ny energi, smil på læben og en lettere hverdag uden helt så meget “sælger-Helge”.

Var der en som tiltrak dig mere end de andre? Det var der helt sikkert – og det samme gælder for dine kunder.  

Certificeret Kundetypeekspert juni 2017

 

I juni 2017, blev Palmgren Marketing certificeret som Kundemagnet og har siden undervist, rådgivet og udført opgaver efter segmenteringsmodellen. Som en ud af fem kursister på det første

 hold i verden, er jeg certificeret i at undevise, rådgive og klæde din virksomhed på til at tiltrække de rigtige kunder.

 

 

 

 

Har du brug for hjælp her og nu?

Skriv til mig og jeg kontakter dig!

Kontaktformular

Rådgivning, sparring eller workshop?

Lær at kunne selv eller brug mig som dit private marketingbureau, hvor jeg klarer alle dine opgaver for dig – med de emotionelle kundetypebriller på.

Med min certificering i ryggen, tilbyder jeg dig flere valgmuligheder til hvordan du bliver klogere på dine egne kunder. Jeg kan klæde dig på til, at finde ind til dine kunders købstriggere. Du opdager hvor nemt det er, at tilrette din marketingindsats så du tiltrækker de rigtige kunder. Det er helt op til dig, at vælge hvor lidt eller meget du vil selv.

Vælg mellem

Rådgivning – hvad er mine udviklingsmuligheder?
På et par timer, løber vi alt dit materiale, website mv. igennem. Jeg fortæller dig lidt om de fire kundetyper, og giver dig et indblik i, hvor du med fordel kan tilrette din indsats.

Workshop eller skræddersyet kursusforløb for dig og dine ansatte
Et skræddersyet forløb kan være både for jeres sælgere, jeres marketingafdeling og jeres administration, så I alle taler kundernes sprog og giver den service der tiltrækker og fastholder kunderne.

Løbende sparring
Du har måske taget en workshop dag hvor du har lært om typerne og hvordan du tilpasser dit materiale, men savner en sparringspartner til at fastholde jer på den magnetiske løbebane. Brug mig som konsulent og sparringspartner efter behov.

Brug for at vide mere om kundemagneterne?

Læs mere på Kundemagneterne.dk for kurser og workshops.

© Copyright 2020 - Palmgren Marketing | Marketing for virksomheder uden egen marketingfunktion