Kort introduktion til den grønne kundetype

Grøn markedsføring

Grøn markedsføring er dejligt genkendeligt. Ingen overraskelser og “smart salgslir” men i stedet jordnært salg fyldt med tryghed og sikkerhed for produktet, kunden og virksomheden.

For nogle lyder dette måske lidt kedeligt, men det behøver det langt fra at være. Når man gerne vil sælge til de grønne kunder, er det vigtigt at der er styr på tingene og usikkerhederne er fjernet. Det skal marketingindsatsen derfor afspejle og heldigvis er der masser af enkle salgsvirkemidler som kan hjælpe på dette, fx udførlige beskrivelser, gode billeder og ikoner. 

Fordi jeg selv markedsfører mig grønt, tiltrækker jeg også naturligt grønne virksomheder. Det betyder ikke at jeg ikke har andre kundetyper i min forretning, blot flest af dem som jeg helst til tiltrække. Derfor har jeg i dag ca. 80 % grønne kunder og leverer overvejende grønne løsninger. Et af mine mest grønne services er en række arbejdsark som jeg bruger i min rådgivning samt faste procedurer for hvordan jeg hjælper mine kunder i gang med deres markedsføring. 

Uanset hvilken kundetype som I skulle blive som virksomhed, er I velkomne til at booke et 30 min gratis kaffemøde. Alternativt kan I jo overveje om det vil give mening at tage en rådgivningspakke så I kommer godt fra start. Begge dele, kan du bookes her.

Grønne kendetegn

Om I er grønne som virksomhed, afhænger af en lang række faktorer og jeg anbefaler altid, at beslutningen træffes på baggrund af dybdegående rådgivning, enten på timebasis eller som workshop. Beslutningen har stor indvirkning på hvordan I som virksomhed skal markedsføre jer fremadrettet, så beslutningen skal være velfunderet og gennemtænkt. Men en lille smagprøve på grønne pejlemærker i en virksomhed kan være:

  • Mange tilbagevendende og loyale kunder
  • Kunderne køber genkendelige produkter og løsninger som typisk er set før (og ikke er de nyeste på markedet)
  • Produkterne er ofte i kategorien; god kvalitet, godt håndværk, høj fagligt udført men stadig til en god pris
  • Kunderne søger ofte en høj grad af sikkerhed og tryghed i købsprocessen gennem fx højt niveau på den faglige rådgivning, specialistviden eller udførlige beskrivelser og tekster om jeres produkter og services
  • Trofast medarbejderstab med mange års anciennitet
  • Ejerledet eller familieejet virksomhed
Malene Palmgren

Malene Palmgren

Certificeret Kundetypeekspert

Som certificeret Kundetypespecialist og med 15 års lavpraktisk erfaring med marketing i små og store danske virksomheder, ved jeg hvor præcis hvordan din virksomhed får langt mere ud af jeres marketingindsats, så energi skal lægges på de rette steder og budgettet rækker længst.

Rådgivning i den grønne kundetype

Overvejer du at blive klogere på de fire kundetyper, så laver jeg både workshops og rådgivning på timebasis. Jeg starter altid med at rådgive jer i dybden om alle kundetyperne, så I laver det korrekte kundetypevalg. Herunder kan du læse mere om hvad du og din virksomhed får ud af et rådgivningsforløb

Vi får sat ord på

Med Rådgivningshjulets 13 punkter og Farveindekset kommer vi hele vejen rundt om jeres forretning. Sammen tager vi stilling til hvilken kundetype som passer bedst til jer og I får øjnene op for hvor enkelt marketing kan være, i takt med at vi “sætter farver på”.

Vi kommer rundt om bl.a.

  • Hvem jeres kunder er
  • Jeres forretning, branche og produkter
  • Hvad I gerne vil udstråle
  • Hvem I ønsker at tiltrække
  • Hvor I er på vej hen og hvordan vi understøtter dette
  • Besluttet hvilken kundetype som passer til jer

Kundetypen hjælper jer videre

Hver kundetyper har klare præferencer. Som en del af rådgivningen bliver I klædt på til at tilpasse og udvide jeres marketingaktiviteter til denne kundetype som passer til jeres virksomhed. Konkrekte råd og noter undervejs på mødet hjælper jer videre og vi får udarbejdet en liste med de vigtigste punkter som I enten selv eller jeg kan hjælpe jer videre med.

I får derfor noter om bl.a. 

  • Råd til redesign eller nydesign af logo
  • Forslag til forbedringer eller nye tryksager
  • Tilpasning eller design af websitet
  • Valg af farver til tryk og online
  • Tekster som tiltrækker kundetypen
  • Lært at vælge de rette billeder
  • Valg af de rette sociale medier
  • Indblik i ideer til event og marketingtiltag

Resultatet

Bagefter har I viden om hvordan I fremover skal håndtere jeres marketing og bedst muligt understøtter jeres salg så jeres kunder fastholdes og nye tiltrækkes. Ønsker I et tilbud på at få et eller flere af jeres tilpasninger udført, fx website, tekster eller nye grafiske designs, giver jeg gerne dette.

Samtidig er I også klædt på til:

  • At undgå marketingaktiviteter som ikke passer til kundetypen
  • Kundetypens præferencer
  • Hvem jeres kunder er og hvem I vil have fat i
  • Hvordan I når kunderne online såvel som på tryk og i annoncering
  • Flere A4 sider fyldt med notater og råd til hvordan I kommer videre eller en rapport

Malene er i stand til at sætte sig ind i andres behov og ønsker, og er super professionel – hele vejen igennem. Hun arbejder struktureret og skaber resultater gennem en benhård målrettet indsats, men det formål at skabe det bedste resultat for kunden. Vi er ganske enkelt imponeret over det du har leveret til os, Malene. Vi kan kun give de varmeste anbefalinger.

Henrik JohansenPartnerGlobalrevision.dk

Jeg har haft den glæde at bruge Malene som sparringspartner og grafiker. Da jeg holdt møde med et par sparringspartnere, der hjælper mig med at udvikle min virksomhed, udbrød den ene spontant ved synet af den nye hjemmeside, “Det er et mirakel!” mens den anden sagde, at jeg havde foretaget et kvantespring. Samarbejdet med Malene har styrket min egen forståelse af hvem jeg er og hvad jeg kan tilbyde – så jeg er meget tilfreds!

Ia Brix OhmannEjerOverlap.dk

Malene forstår at sætte sig ind i den verden man befinder sig i, som iværksætter, og kan klarlægge og simplificere hvad der ellers kunne blive nogle meget uoverskuelige opgaver. Desuden har hun fanget essensen i hvordan mit materiale skal præsenteres, allerede før jeg selv havde – og hun lægger lige de ekstra kræfter i opgaverne som man mange steder ellers får lov at betale uhyre summer for.

Jannick HvidtfeltEjer og købermæglerKøbBolig.nu

Malene er super serviceminded at arbejde sammen med. Som selvstændig er det rigtig rart, at hun forstår den virkelighed, man færdes i.  Ligesom jeg selv, værdsætter hun enkle løsninger, så der er det rart at vi taler helt samme sprog. Jeg har haft stor glæde af samarbejdet med Malene, hvilket jeg er sikker på, andre – store som små  virksomheder – også vil få.

Morten Birk OlsenEjer, ArgaSurvey

Palmgren Marketing hjalp mig med at designe og udarbejde TechniWrite’s nye hjemmeside.  Vi mødes i forbindelse med et virksomhedsarrangement, og jeg fornemmede, at hér var en person, der kunne hjælpe med alle delopgaver. Vi satte hurtigt en effektiv proces i gang, og 1,5 måned efter blev den nye hjemmeside launchet. Jeg er virkelig tilfreds med såvel vores samarbejde undervejs som med resultatet.

Thomas DeibjergEjer, TechniWrite ApS

Jeg har fået udarbejdet visitkort, flyer og ny hjemmeside hos Malene – og er meget tilfreds. Min faglighed og erfaring indenfor marketing er ret lille. Det medførte at jeg indledningsvis ikke helt vidste hvad jeg ønskede ift. layout, farver etc. men Malene hjalp mig hurtigt ind på sporet. Malene var ret skarp til, at vise forskellige forslag til hvorledes min opgave kunne løses og derefter hurtig omsætte forslaget til handling.

Martin ByrielEjer, ØkonomiPlus

 Malene var hurtig til at opfange mine idéer og omsætte dem til virkelighed. Hun fik på rekord tid lavet hjemmeside, visitkort og salgsmaterialer. Sidenhen har jeg brugt Malene hver gang jeg skulle have lavet noget og gør det stadig, og hver gang bliver jeg lige overrasket over hvor professionel hun er og hvor hurtig hun løser de udfordringer jeg kommer med.

Carsten SørensenEjer, Confir

Sådan hjælper jeg dig med at finde nye muligheder som strækker budgettet og tiltrækker kunder

Rådgivningsforløb

Få styr på kundetyperne og lær at lægge dine marketingkroner de rigtige steder

Marketingplan

Få overblik og struktur med en marketingplan som indeholder konkrete opgaver i det tempo og omfang I har tid, råd og lyst til.

WordPress websites

Få et helt nyt website eller få udvidet eller opgraderet dit nuværende website

Grafiske produktioner

Fra logoer til visitkort og hele grafiske linjer som understøtter dit salg

Ring 3014 3001 og spar 15% på en rådgivningspakke

Spring kaffemødet over og gå direkte til et rådgivningsforløb. Kontakt mig i dag og få fx den lille rådgivningspakke med tre timers rådgivning for kun 3400,- ex moms! Læs evt. mere om pakkerne her

Kontaktformular

This contact form is deactivated because you refused to accept Google reCaptcha service which is necessary to validate any messages sent by the form.
© Copyright - Palmgren Marketing | Marketing for virksomheder uden egen marketingfunktion