Bigum Consult
Bigum Consult arbejder aktivt med kundetyperne og henvender sig til grønne kunder.
Da Marianne Bigums virksomhed havde været i gang i et par år, blev der behov for et nyt udseende. Marianne ønskede en mere gennemgribende grafisk profil på i hendes materiale og online. Vi har henover de sidste år arbejdet aktivt med at integrerer den grønne kundetype i al grafisk materiale såvel som i annoncering og på websitet.
Løsning
I samarbejde tegnede vi derfor et nyt logo som langt bedre vidste hvad hendes virksomhed handler om; nemlig dialogen med kunderne, som er det egentlige afsæt for at få kundernes projekter så skarpe, at fondene vil støtte dem.
Vi valgte at illustrere hendes arbejde gennem tre nemt forståelige ikoner med urtepotterne og støttede op om designet med en smuk varm blå petroliumsfarve. Farven går igen på website og tryk. Dertil udarbejde vi et het nyt layout på Mariannes website, med genklang til hendes tryksager.
Marianne har løbende fået udvidet hendes grafiske profil og har i dag bl.a.:
- Website
- Nyhedsbrevsopskrivning i Mailchimp
- Kontaktformularer
- Powerpointskabelon
- Postkort
- Brevpapir
- Guider og e-bogsforsider
- Plakater
- Messemateriale
- Bannerannoncer

Vi sparrer om, hvad der virker bedst
Malene har været rigtigt god til at fange min hjemmesides behov for formål og funktionalitet og få det udtrykt i struktur, grafik og enkel navigation med fokus på kundeoplevelsen rettet mod den grønne kundetype. Først skulle den bare fungere som visitkort. Senere har vi udvidet med flere features. Undervejs har vi sparret om, hvad der virker bedst, og Malene er hurtigt inde ved sagens kerne, hvilket er godt for effektivitet og hurtig implementering. Jeg har valgt selv at lave mit indhold og laver også meget af den løbende opdatering selv. Når så der skal udvikles, programmeres og ryddes op træder Malene til igen. Hun har absolut min anbefaling.