Revisonsselskabet som ikke er som alle de andre – Heldigvis!

Global Revision kom til mig med et ønske om at få kigget på deres grafiske layout. De havde en masse delelementer, men havde ikke en klar rød tråd i materialet eller online. Vi løb det hele igennem og besluttede at hvis de gerne ville skille sig ud fra mængden af konkurrenter, måtte der nye veje til. Deres tilgang til kunderne var også anderledes end de flestes med fokus på sparring og rådgivning, og det ønskede ledelsen skulle fremgå langt tydeligere for nye såvel som eksisterende kunder.

Løsning

Global Revision fik foretaget en total rebranding af deres virksomhed. På baggrund af en 16 siders branding rapport, fik de klarlagt hvilke kunder de gerne ville have fremadrettet. Rapporten gav dem også indsigt i hvor stort markedet var for de ønskede kundetyper samt hvordan de som revisonsselskab lå i markedet.

Resultatet på baggrund af kunde-, ledelse- og medarbejderinterviews gav et klart og enslydende billede af huset og virksomhedens ånd: En kendetegnende nærhed til kunderne og et unikt rådgivnings- og sparringstilbud som en stor del af deres kunder benyttede sig af.

Udseendet skulle derfor afspejle dette og samtidig turde bryde med en lidt konservativ branches udtryk. Der er derfor knald på farverne, masser af personlige billeder og en moderne skrifttype. DNA molekylet går igen på alle elementer som en direkte henvisning til deres dybe indsigt i deres kunder.

Global Revision fik derfor udabejdet:

  • En klar grafik profil, med 3 genkendelige farver: lime, grå og petroleum.
  • Website
  • Visitkort til ledelse og medarbejdere
  • Folder med virksomhedspræsetation
  • Regnskabsomslag
  • Brevpapir
  • Powerpoint skabelon
  • Opdatering af logovarianter
  • Brandingrapport
  • Corporate guideline