De fire kundetyper

Målret din markedsføring med de fire kundetyper

Malene Palmgren

Syntes du marketing virker som en urskov af “kloge hoveder” og tonsvis af ubrugbar teori? Så er du ikke den første som har haft det sådan. Med de fire kundetyper vil du opleve at der åbner sig en verden af indsigt og du vil opdage det uforløste potentiale for din virksomhed og især dit salg. – Aldrig har marketing og salg været så sjovt og effektivt!

Malene PalmgrenEjer af Palmgren Marketing

Hvad går de fire kundetyper ud på?

Kundemagneterne har forsket sig frem til at alle mennesker kan inddeles i fire kundetyper – uanset branche, køn, alder og baggrund. Hver kundetype er deres helt egne præferencer til et køb, og jo mere man tilspidser sin markedsføring til kundetypen, jo bedre vil den virke. Metoden hedder emotionel kundesegmentering og de fire typer har fået hver deres farve – rød – blå – grøn og gul.

Hvordan virker det?

Gennem rådgivning eller en workshop finder du ind til hvilken kundetype som er mest repræsenteret i din virksomhed. Derefter lærer du en masse om lige præcis den kundetype og tilretter hele din marketingindsats mod den.

Væk med støj og ind med målrettet kommunikation og bevidste valg

I al sin enkelthed betyder det, at du ensretter hele din kommunikation mod en kundetype og fjerner “alt støj” som ikke tiltaler og appellerer til den udvalgte kundetype. Mange virksomheder tror, at det at udvælge en, vil skræmme kunder væk. Det er ikke sandt. Andre kundefarver vil stadig finde din virksomhed spændende, men du vil få en overvægt at den type kunder du udvælger, ganske enkelt fordi du tiltrækker flere af dem.

Eller sagt på en anden måde:
I stedet for at jagte nye kunder, begynder du at tiltrække dem i stedet for, ganske simpelt fordi din markedsføring tiltaler dem, og fordi de føler sig velkomne, genkendt og du taler deres sprog.

De fire kundetyper

Med fire meget forskellige kundetyper og lige så forskellige præferencer, har du og din virksomhed uanede muligheder for et velfungerende og effektivt marketingarbejde. Ingen kundetype er som udgangspunkt forkert, da de har alle en masse fordele!

Kunsten er bare at vælge rigtigt – og det er her jeg vil rådgive jer!

Den røde
Zapperen

Den blå
Jakkesættet

Den grønne
Plejer-typen

Den gule
Moder Teresa-typen

Certificeret fra juni 2017

Fra juni 2017, er jeg, Malene Palmgren, certificeret Kundemagnet og jeg må derefter undervise og rådgive dig og din virksomhed i kundetyperne. Jeg er en ud af fem kursister på det første hold i verden.

____________

Vil du i gang med det samme med kundemagnetisk markedsføring?

Vil du i gang inden juni, anbefaler jeg at du tager et online kursus eller en workshopdag hos Kundemagneterne.

Herefter “taler vi samme sprog”, og jeg kan udarbejde alle de elementer du har behov for at komme i gang med din kundemagnetiske markedsføring. Jeg udarbejder allerede i dag kundemagnetiske tryksager og websites til kunder som har taget overstående kurser.

Emotionel kundesegmentering

Har du brug for hjælp her og nu?

Skriv til mig og jeg kontakter dig!

Kontaktformular

Vil du lære mere om kundetyperne?

Lær at kunne selv eller brug mig som dit private marketingbureau, hvor jeg klarer alle dine opgaver for dig – med de emotionelle kundetypebriller på.

Med min certificering i ryggen, tilbyder jeg dig flere valgmuligheder til hvordan du bliver klogere på dine egne kunder. Jeg kan klæde dig på til, at finde ind til dine kunders købstriggere. Du opdager hvor nemt det er, at tilrette din marketingindsats så du tiltrækker de rigtige kunder. Det er helt op til dig, at vælge hvor lidt eller meget du vil selv.

Vælg mellem

Rådgivning – hvad er mine udviklingsmuligheder?
På et par timer, løber vi alt dit materiale, website mv. igennem. Jeg fortæller dig lidt om de fire kundetyper og emotionel kundesegmentering, og giver dig et indblik i, hvor du med fordel kan tilrette din indsats.

Workshop eller skræddersyet kursusforløb for dig og dine ansatte
Du vil gerne lære at kunne selv. Tag enten en workshopdag direkte hos Kundemagneterne, eller få skræddersyet et forløb kun for din virksomhed. Et skræddersyet forløb kan være både for jeres sælgere, jeres marketingafdeling og jeres administration, så I alle taler kundernes sprog og giver den service der tiltrækker og fastholder kunderne.

Løbende sparring
Du har måske taget en workshop dag hvor du har lært om typerne og hvordan du tilpasser dit materiale, men savner en sparringspartner til at fastholde jer på den magnetiske løbebane. Brug mig som konsulent og sparringspartner efter behov.

Brug for at vide mere om kundemagneterne?

Læs mere på Kundemagneterne.dk for kurser og workshops.