Emotionel kundesegmentering og de fire kundetyper

Alt salg er styret af følelser og argumenter.
Så hvis du ikke taler til følelsen eller giver det rette argument, sælger du intet….

Malene Palmgren

Er du træt af, at skyde i blinde og ved du ikke hvordan, du bedst tiltrækker og fastholder de rigtige kunder? Med Kundemagneternes fire kundetyper får du et knivskarpt marketingredskab til din virksomhed, så du har styr på HVORFOR dine kunder køber

Malene PalmgrenEjer af Palmgren Marketing

Bliv meget klogere på de fire kundetyper på 10 minutter

Lyden er desværre ikke så god, men det er indholdet!
Optaget live til et åbent foredrag, juni 2017.

Hvad går Kundemagneternes model ud på?

Kundemagneterne har udviklet fire kundetyper, på baggrund af en lang række kendte segmenteringsmodeller, undersøgelser og data. Hver kundetype er kortlagt med alle deres præferencer til et køb, lige fra argumenter til farver, billeder, tekst og tone.

Og nu til det bedste:
Alle dine kunder kan – uden undtagelse – lægges ind i en disse fire kundetyper.

Det betyder, at du som virksomhed kan tilspidse og forfine hele din marketingindsats rettet mod en kundetype. Dvs. at alt dit materiale, fra farvevalg, til billeder, tekster og kommunikation, salgudtryk og hvor du annoncerer henne, vil passe overens med den kundetype du gerne vil tiltrække.

Med andre ord:
I stedet for at jagte nye kunder, begynder du at tiltrække dem i stedet for, alene fordi din markedsføring appellerer til dem, og fordi de føler sig velkomne, genkendt og du taler deres sprog.

I bund og grund, såre simpelt – og vi ved det virker!

 

Ahrr, kan det nu også passe!?

Ja, det kan det.

Herunder er fire grunde til at du skal overveje, at få din virksomhed gjort kundemagnetisk.
Der er helt sikkert en af dem som tiltaler dig mere end de andre. Og det er faktisk dit bevis for hvorfor, at også dine kunder KUN køber hvis de føler sig genkendt.

De fire kundetyper – Hvilken en er du?

Dit salgseventyr venter på dig!

Du tænker lige nu, at segmentering er “so last year”, men er alligevel lidt nysgerrig på hvordan det her mon kan fremme dit salg og give din forretning et nyt spændende pust.

Jeg lover dig et eventyr ind i dine kunders verden og åbner dine øjne for hvordan du kan gøre din marketingindsats helt din egen.

Modellen giver dig målbare resultater på bundlinjen

Med en knivskarp markedsføring på baggrund af Kundemagneternes model, har du alle muligheder for bedre salgskurver, fordi du tiltrækker de rette kunder. Få vækst gennem en målrettet marketingindsats, så du opnår de resultater du stiler efter.

En tryg proces og et god resultat

Gennem rådgivning og veludførte arbejdsark, udvælger vi din kundetype og tilretter din marketingindsats. Bare rolig, vi ændrer ikke alt. Vi retter bare det, som ikke virker! Som certificeret Kundemagnet, er jeg din sikkerhed for at du får en tryg proces og et god resultat, så du sælger bedre.

Bare tanken om salg giver knuder i maven

Åh, det der salg. Du er bare ikke glad for at have salgshatten på. Du syntes, det kan være decideret ubehageligt og ville ønske, der var en nemmere vej til at få nye kunder. Det er der. Lige her! Du får nemme værktøjer som giver dig ny energi, smil på læben og en lettere hverdag uden helt så meget “sælger-Helge”.

Certificeret fra juni 2017

Fra juni 2017, er Palmgren Marketing certificeret som Kundemagnet og må derefter undervise, rådgive mv. i segmenteringsmodellen. Som en ud af fem kursister på det første hold i verden, er jeg certificeret i at undevise, rådgive og klæde din virksomhed på til at tiltrække de rigtige kunder.

 

 

 

 

Har du brug for hjælp her og nu?

Skriv til mig og jeg kontakter dig!

Kontaktformular

Rådgivning, sparring eller workshop?

Lær at kunne selv eller brug mig som dit private marketingbureau, hvor jeg klarer alle dine opgaver for dig – med de emotionelle kundetypebriller på.

Med min certificering i ryggen, tilbyder jeg dig flere valgmuligheder til hvordan du bliver klogere på dine egne kunder. Jeg kan klæde dig på til, at finde ind til dine kunders købstriggere. Du opdager hvor nemt det er, at tilrette din marketingindsats så du tiltrækker de rigtige kunder. Det er helt op til dig, at vælge hvor lidt eller meget du vil selv.

Vælg mellem

Rådgivning – hvad er mine udviklingsmuligheder?
På et par timer, løber vi alt dit materiale, website mv. igennem. Jeg fortæller dig lidt om de fire kundetyper, og giver dig et indblik i, hvor du med fordel kan tilrette din indsats.

Workshop eller skræddersyet kursusforløb for dig og dine ansatte
Et skræddersyet forløb kan være både for jeres sælgere, jeres marketingafdeling og jeres administration, så I alle taler kundernes sprog og giver den service der tiltrækker og fastholder kunderne.

Løbende sparring
Du har måske taget en workshop dag hvor du har lært om typerne og hvordan du tilpasser dit materiale, men savner en sparringspartner til at fastholde jer på den magnetiske løbebane. Brug mig som konsulent og sparringspartner efter behov.

Brug for at vide mere om kundemagneterne?

Læs mere på Kundemagneterne.dk for kurser og workshops.